pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron, a wpisy blogowe

Stronę może dziś zbudować praktycznie każdy. Istnieją darmowe generatory, a nawet zlecanie prac na zewnątrz może być całkiem tanie. Jednak taka witryna nie będzie sprzedawać. Przyciągnięcie użytkown czytaj więcej »

 

Pozycjonowanie stron, a wpisy blogowe

Stronę może dziś zbudować praktycznie każdy. Istnieją darmowe generatory, a nawet zlecanie prac na zewnątrz może być całkiem tanie. Jednak taka witryna nie będzie sprzedawać. Przyciągnięcie użytkowników w internetowym świecie jest skomplikowane. Pomaga w tym proces pozycjonowania stron oraz optymalizacja www pod kątem wyszukiwarek. Strona zacznie być widoczna w wyszukiwarce, przyciągnie klientów i w rezultacie zwiększy sprzedaż produktów i usług.

Jak powinna wyglądać prawidłowo zoptymalizowana strona internetowa?

Zacznijmy od strony. Musi być ona czytelna dla odbiorcy. Zadbaj o to, by znalazły się na niej tylko istotne informacje, ogranicz ilość zakładek, uprość adresy url i kod html. Jeśli posiadasz witrynę na Wordpresie możesz to w prosty sposób zmienić w momencie dodawania nowej strony. Wystarczy w pasku title zmienić ścieżkę dostępu. Unikaj przypadkowych ciągów znaków, niech boty wyszukiwarek oraz użytkownicy wiedzą, w jakim miejscu na stronie się znajdują.

Optymalizacja www to również odpowiednia struktura linkowania wewnętrznego, która ułatwia czytelnikom poruszanie się po witrynie. Stosuj je w przypadku wpisów blogowych, gdzie pokierujesz odbiorcę do innych artykułów albo strony usługowej. Odnośniki sprawdzą się także w treściach z opisami kategorii, zwłaszcza tych nadrzędnych i umożliwią szybkie przejrzenie innych podkategorii produktowych.

Jak tworzyć teksty SEO?

Treści na witrynie powinny być przystosowane do wyszukiwarek. pozycjonowanie stron polega m.in. na takim tworzeniu tekstów, które są jednocześnie ciekawe dla użytkowników i robotów google. W praktyce oznacza to, że muszą być prawidłowo nasycone słowami kluczowymi: w treści, nagłówkach oraz opisach meta strony i grafik. Artykuły oraz opisy powinny być także atrakcyjnie wizualnie dla odbiorców. Dziel tekst na mniejsze akapity, dodawaj tematyczne nagłówki niższych rzędów. Możesz także wyboldować wartościowe fragmenty oraz zastosować listy punktowane. Dzięki takim działaniom zwiększy się czytelność strony, a użytkownicy częściej zaczną z niej korzystać.

Czasy, w których pozycjonowanie stron było szybkie i przyjemne, bezpowrotnie minęły. Dzisiaj trzeba się sporo nagimnastykować, żeby witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania i po prostu zaczęła sprzedawać. Ważna będzie prawidłowa optymalizacja www pod wyszukiwarki, treści przykuwające uwagę czytelników oraz wiele wysokiej jakości odnośników zewnętrznych z różnych źródeł. Tylko w taki sposób witryna zostanie zauważona przez potencjalnych klientów i wyszukiwarki. Jak to osiągnąć w praktyce? Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Responsywna strona internetowa

Google cały czas dostosowuje swoje algorytmy do zmieniającej się sytuacji na rynku. Dawniej doceniało ilość odnośników do strony, dziś szczególną uwagę przykłada do jakości linków. Kiedyś istotne były słowa kluczowe, umieszczane w tekstach jeden po drugim, dziś algorytmy są na tyle skomplikowane, że wykrywają sztuczne upychanie fraz i mogą nałożyć kary użytkownikom, którzy takie działania stosują.

Obecnie wyszukiwarka ceni sobie strony responsywne, czyli takie, które dopasowują swoją zawartość do rozmiaru i rozdzielczości ekranu, na którym powinny być wyświetlane. Witryny dopasowane do komputerów stacjonarnych, laptopów oraz urządzeń mobilnych są umieszczane wyżej w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja www dotyczy także prawidłowej struktury linków w obrębie witryny, umieszczenia mapy strony, obecności w Google Search Console oraz przekierowań stron z błędami.

Słowa kluczowe w tekstach na stronie

Pozycjonowanie stron to nie tylko odpowiednia optymalizacja www. To także ciekawe, zawierające słowa kluczowe treści publikowane na witrynie. Mogą się one znaleźć w sekcji "o firmie", a także na poszczególnych podstronach z opisami usług. W sklepie internetowym sprawdzą się także opisy kategorii oraz produktów, które pokażą czytelnikowi, co może tam znaleźć i są idealnym miejscem do nasycenia treści frazami. Wyszukiwarki cenią sobie treści świeże, warto więc prowadzić także bloga firmowego, aby google wiedziało, że nasza strona cały czas działa. Efekty pozycjonowania możemy wówczas zauważyć już po kilku miesiącach.

Artykuły powiązane